Konutların, belli düzenle işleyebilmesi için aylık süreçlerinin takibi için apartman yönetimleri gereklidir. Apartman yönetimleri aynı zamanda apartman kuralları olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu şekilde herkes eşit şartlarda ve doğru bir şekilde yaşamaktadır. Bu kurallar sayesinde huzurlu sağlıklı ve mutlu bir şekilde yaşamanın temelleri atılmaktadır.
Apartman kuralları herkes için aynıdır. Bu kurallar aynı şekilde site yönetim kuralları için de geçerlidir. Herkes eşit aynı özgürlükte ve kurallara uyulması zorunluluk gerektirmektedir. Apartmanda herkesin herkese karşı sorumlulukları vardır. Kurallara uymak herkesin en başı sorumluluk görevi arasındadır. Sağlıklı huzurlu bir bina için apartmana ve apartman kurallarına önem verilmesi gerekmektedir.
Apartman Yönetimi Nasıl Kurulur?
Bu yönetim sistemi, oldukça demokratik bir şekilde kurulmaktadır. Apartmandaki sakinler oy kullanarak yöneticiyi belirlemektedir. Böylelikle herhangi bir eksiklik, yanlışlık, sıkıntılı bir durumda sorumlu kişi olayları çözmektedir. Apartman yönetimi kurulurken bütün kat üyelerinin oya katılması gerekmektedir. Toplantılar ev sahiplerinin katılması ile başlamaktadır. Toplantı yapılmadan önce sakinlere 15 gün evvel haber verilmektedir. Böylece oylamanın akıbeti yavaş yavaş belli olmaktadır. Oylamaları sonucunda apartman kuralları konuşarak belirlenmiş olmaktadır. Bu sayede güvenli ve huzurlu ortamın başlangıcı oluşmaktadır.
Apartman Yönetimi Kaç Kişiden Oluşmaktadır?
Bu durum her apartman için farklı şekiller göstermektedir. Genellikle üç veya daha fazla kişiden oluşan yönetim kurulu kurulmaktadır. Apartman için yapılacaklar nelerin gerekli nelerin gerekli olmadığı bir karara bağlanmaktadır. Yönetim kurulunu da aynı şekilde oylar belirlemektedir. Böylece toplu hareket edilir ve tek bir karar alınmaktadır. Yönetim kurulu da site yönetim kuralları olacak şekilde belirlemektedir. Kurallar her şekilde her birey tarafından uyulması zorunlu olmaktadır. Bu şekilde saygı çerçevesi içerisinde yaşanmaktadır. Kurullar sayesinde yönetici tek başına karar almamaktadır. Oluşan bu kurul birlikte hareket ederek birlikte karar almaktadır.
Apartman Yöneticilerinin Görevleri Nelerdir?
Apartman yöneticileri apartmana ait borçları takip eder ve ödenmesi için para toplamaktadır. Apartmanla ilgili sorunları dikkate alarak çözüm üretmektedir. Apartmanda görev alan kapıcı, güvenlik görevlisi ve buna benzer görevlileri sözleşmeleriyle takip etmektedir. Aynı şekilde apartman yöneticisi asansörlerin, kaloriferlerin ve buna benzer diğer araçların yıllık takipleri yaparak kontrol ettirir. Apartman yöneticileri apartmanın temizlik işlerinden de sorumludur. Apartmanın ve çevrenin temizliği yöneticilerle ilgilidir. Her konuda her tedbir almak onun sorumluluğu altındadır. Bu şekilde apartman kuralları yavaş bir şekilde oluşturulmaktadır. Böylece huzurlu bir dönem başlamaktadır. Gerekli olan her şeyle apartman yöneticileri ilgilenmektedir.
Apartman Yöneticilerinin Yetkileri Nelerdir?
Bu yöneticiler, apartmana sigorta yaptırır. Apartmandan aidatları toplayarak ödemeyenlere mahkemeye verebilmektedir. Aynı zamanda üç uyarıdan sonra kişi isterse kaç sahibi olsun apartmandan gönderebilir. Apartmanın düzeninin korunmasının ve sağlıklı bir şekilde ayakta kalmasının temsilcisi apartman yöneticisidir. Bu şekilde site yönetim kuralları en iyi şekilde korunmaktadır. Apartmana teftiş edebilme nerede ne sıkıntı olduğunu görebilme yetkilerine sahiptir. Herhangi bir problemde çözüm arayışına geçebilme yetkisi yöneticilerde mevcuttur. Her konuda usule uygun bir şekilde tedbirler alınabilmektedir.
Apartmanda Sakinlerin Birbirleri Arasındaki Uyması Gereken Kurallar Nelerdir?
Apartmanda bulunan sakinler, özellikle iş günlerinde saat 22-00 ve 06-00 arası gürültü yapmamaları gerekmektedir. Dairelerde özellikle belli bir ses seviyesinin üzerinde gürültü yapmak yasaktır. Apartmanın çevresine çöp atmak kesinlikle yasaktır. Belli bir gün dışında balkondan bir şey silkelemek kesinlikle yasaktır. Ortak kullanılan alanlara kişisel özel eşyaların bırakılması kesinlikle yasaktır. Binanın yapısını bozacak şekilde duvarları kırmak kesinlikle yasaktır. Buna benzer birçok kural apartman kuralları adı altında geçmektedir. Bu kurallara uyulması takdirinde kötüye yönelik sonuçlarında olması engellenmektedir.
Apartmandaki Aidat Ücretleri Nasıl Belirlenmektedir?
Her apartmana ve her siteye göre değişmektedir. Net bir ücret söylemek imkânsızdır. Bunun sebebi her apartmanın farklı koşullar içerisinde bulunmasıdır. Kimi apartmanın otoparkı bulunurken, kimi apartmanın bahçesi bile bulunmamaktadır. Alan ne kadar kısıtlıysa ücret o kadar düşük olmaktadır. Ama alan ne kadar genişse bakım ve onarım daha fazla olacağı için aidat ücreti de fazla olmaktadır. Aidat yöneticiler tarafından toplanarak binanın giderleri için kullanılan bir sistemdir. Aidat ödemek, apartman kuralları olarak da yer almaktadır. Ödenen aidatlar sayesinde binaların giderleri karşılanır ve daha sağlıklı bir yerde oturulur.
Site ve Apartman Kuralları Gerekli midir?
Kurallar kesinlikle gereklidir. Çünkü site yönetim kuralları yerlerde düzen sağlanmaktadır. Eğer kural olmazsa herkes herkesi rahatsız eder kimse usule uygun davranmaz. Bundan dolayı kurallar kesinlikle önemlidir. Gerek gürültünün önlenmesi temiz bir toplum temiz bir çevre ve buna benzer bütün koşulların sağlanması için apartman kuralları kesinlikle şarttır. Bu kurallar sayesinde daha düzenli ve tertipli bir hayat sürdürülmektedir. Bu kurallar belli başlı yöneticiler tarafından konulmaktadır.
Apartmana veya Siteye Kurallar Konulurken Nelere Dikkat Edilerek Konulmaktadır?
Bu kurallar tamamen topluluğa uygun olarak konulmaktadır. Kurallar sayesinde kişiler birbirini rahatsız etmemektedir. Görsellik, temizlik, gürültü bu kurallara göre düzenlenmektedir. Apartman kuralları veya site yönetim kuralları bu konuda oldukça önemlidir. Herkesin görüşüne önem verilerek kurallar konulmaktadır. Konulan kurallar çerçevesinde, kişiler gürültü düzeyine, çöp atma sistemine dikkat etmektedir. Bu sayede daha az gürültü olabilecek kavgaların önlenmesi ve buna benzer ya çok şey önlenmektedir.
Apartman Toplantıları Ne Sıklıkla Yapılmaktadır?
Apartman toplantıları, yapılırken apartman ile ilgili bir konu varsa toplanılmaktadır. Yeni bir karar alınacaksa ya da bir problem varsa bu yönetim sistemi tarafından dile getirilmektedir. Hane sahipleri toplantıya gelemiyorlarsa muhakkak yazı onlara bildirilir. Bunun dışında, alınan bir kararın sonucu gelmeyen apartman sakinlerine kesin bir yolla gönderilir. Bu şekilde apartman toplantıları gerçekleşir herkes sıkıntılarını dile getirir yönetici kurallardan bahseder ve toplantı sona ermektedir. Daha düzenli toplum ve daha düzenli bir çevre elde edilmiş olmaktadır.
KVKK Kanunu ile ilgili makalemizi okuyabilirsiniz! –> KVKK Kanunu